, ,

Odpowiedź na wniosek o wprowadzenie Pakietu Powitalnego dla Nowych Mieszkańców Szczecina

Stowarzyszenie SENS otrzymało odpowiedź z Komisji ds. Inicjatyw Społecznych w sprawie wniosku o wprowadzenie Pakietu Powitalnego dla Nowych Mieszkańców Szczecina. Ubolewamy, że komisja mająca na celu rozpatrywanie inicjatyw społecznych zaopiniowała negatywnie wniosek z powodu “braku oficjalnego pisma w sprawie zaplanowania i wdrożenia stałej kampanii – pakietu powitalnego”. Jeżeli Szczecinianie mogą zgłaszać się do Komisji ds. Inicjatyw Społecznych jedynie z przygotowanymi projektami, strategiami czy programami, jaki jest sens istnienia takiej komisji? Gdzie w takim razie mogą udać się mieszkańcy Szczecina z własnymi pomysłami i sugestiami?
Chcemy również dodać, że z chęcią wzięlibyśmy udział w planowaniu “stałej kampanii – Pakiet Powitalny”, jeżeli Komisja zaopiniowałaby nasz pomysł pozytywnie.

Otrzymana odpowiedź:

Odpowiedzi na interpelacje/zapytania

Wydział merytoryczny: Biuro Komunikacji Społecznej i Marketingowej
Odpowiadający: Zastępca Prezydenta Krzysztof Soska
Data odpowiedzi: 2012/03/23
Odpowiedź w terminie? Tak

W odpowiedzi na pismo znak: BRM.l.003.592-596.2012.KR pragnę poinformować, iż Urząd Miasta Szczecin nie otrzymał oficjalnego pisma od Stowarzyszenia SENS w sprawie zaplanowania i wdrożenia stałej kampanii – pakietu powitalnego dla nowych mieszkańców Szczecina. Wniosek Stowarzyszenia rozpatrywany był na posiedzeniu Komisji ds. Inicjatyw Społecznych z dnia 07.02.2012 – (poniżej wyciąg z protokołu) oraz został zaopiniowany negatywnie.

[...]
1. Pismo Stowarzyszenia SENS z dnia 18 stycznia dot. stałej kampanii tzw. pakietu powitalnego dla nowych mieszkańców Szczecina. Komisja uznała, że w dobie Intemetu oraz ogólnie dostępnej informacji, tego rodzaju inicjatywa nie ma uzasadnienia. Komisja przyjęła do wiadomości, bez zajmowania stanowiska w tej sprawie. Pismo stanowi załącznik do protokołu.

Komentarze

1 osoba skomentowała artykuł: Odpowiedź na wniosek o wprowadzenie Pakietu Powitalnego dla Nowych Mieszkańców Szczecina

  • Grzegorz

    Najłatwiej nic nie robic .

    Skoro jest tak nowocześnie , to może stworzyć aplikacje Szczecin ( Stetin , Sczecinianin , SCZ , SZC ) do sciągnięcia dla kazdego na stronie magistratu , w ramach której dostajemy odrazu skonfigurowany program pokazujacy wszystkie informacje związane ze szczecinem w jednym miejscu, taka wirtulna informacja tutystyczna plus . Aplikacja powinna oczywiscie współpracować z mapami, facebokiem itp. udogodnieniami juz istniejącymi, ale jest to już temat na dłuższa dyskusje dla programistów i pracowników urzędu miasta . Aplikacja ta mogła by, po za sciągnięciem, być dostarczana na pen drivie opakowanym w design marki Floating Garden właśnie dla nowych mieszkańców, którzy dostawali by także pakiet tradycyjnych ulotek, gdyż to co materialne zawsze lepiej odczuwamy. Warto by było także pomyśleć o wersji anglo i niemieckojęzycznej na początek .

    Podejrzewam, o ile sie nie myle, że stowarzyszenie SENS , miało na myśli wprowadzenie Pakietu Powitalnego, jako dodatkowego magnesu dla nowych mieszkańców Szczecina.

    Uważam, że sama idea jest bardzo dobra, ale została zbyt ogólnie przedstawiona . Być może osoby odpowiedzialne za rozpatrzenie wniosku nie potrafią dotrzeć zalet tego pomysłu, a także że nowi mieszkańcy = nowe podatki = więcej pieniędzy dla miasta ( o ile są zatrudnieni ), dlatego może warto pomyśleć o wyspecjalizowaniu oferty, dla ludności którą chętnie byśmy widzieli w naszym mieście . Nawiązując do propozycji stowarzyszenia odnośnie przekształcenia terenów stoczniowych w obszar targowy ,proponuje rozwinięcie takiej aplikacji jako SCZ_B , w której klient biznesowy pod ręką ma wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu ( telefony urzędów , izb , aktualne przepisy obowiązujace w regionie , dostępne przestrzenie biurowe , informacje o przetargach , hotele itd ). Warto by było rozwijać dalej taki program do kolejnych podgróp , jak studenci czy żeglarze .

    Wracając do samego pakietu, można by jeszcze rozważyć zniżke lub całkowity brak opłaty w strefie płatnego parkowania przez pierwszy rok, a tutaj warto pokazać urzędnikom , że pomimo pewnej straty początkowej ( w pierwszym roku nowego mieszkańca , mieszkańcy dokładają do jego parkowania ) , w kolejnych latach ona nam sie zwraca bo mamy jednego klienta więcej . Idąc dalej , jeszcze lepszym pomysłem idącym w duchu zrównoważonego rozwoju , można by dawać nowemu obywatelowi bilet 3-miesięczny na komunikacje miejską . Warto zacząc od aplikacji , bo wymaga najmneij środków a daje ogromne pole do podniesienia atrakcyjności Szczecina .

    Jest oczywistym, że nie można liczyć że taka aplikacja spowoduje że nagle pojawią się setki inwestorów i nowych mieszkańców , ale jest to środek który pokazuje że w mieście dba się o przybyszy i im pomaga.

Dodaj komentarz

 

 

*